Småfolk - The begining



Mitt småfolk (som jag har valt att kalla dem), kom till mest av en slump.
Jag hade tänk att göra en nåldyna men mallen blev för liten och jag fick tänka om. Jag hade redan gjort klart strumpdockan Disa och tänkte att varför inte testa och se om jag inte kan göra en mini docka också. Så på detta sätt kom det sig att Tilda blev min allra första småfolks ängel.

My minidolls, (that I like to call "småfolk"), saw their beginning by pure luck.
I was attempting to make a pincushion but I made it too small so it didn't work, the way I planed so I had to think of another way to use the base. I already had made the doll
Disa and thought why not make a mini doll too. So that is how Tilda became my first mini angel.




Hennes vingar fick jag min inspiration från videon Emilie Autumn - Crafters Coast to Coast på YouTube, New Butterfly Costume och More Winged Costumes från Martha Stewart (glöm inte att klicka på video-fliken).
Sen skapade jag en egen mall och använde mig av gardinspets tyg, rosa broderi tråd och pärlor för att göra dem.
Ögon och mun är broderade. Tildas hår är natur färgad ull som jag fått en gång i tiden. Färgen på kinderna har hon fått från mina gamla vax kritor. Hon har även ett halsband med pärlor i rosa nyanser.

The inspiration for making Tilda's wings comes from Emilie Autumn - Crafters Coast to Coast på YouTube, New Butterfly Costume and More Winged Costumes from Martha Stewart (don't forget to click on the video-tab).
I then made my own template and used a curtain fabric, pink embroidery thread and beads in pink nuances.
Both the eyes and mouth are embroidered. Tilda's hair is made out of wool and the colours on her cheeks are from crayons. She also has a necklace with different pink beads.

I don't know how much information to add here when I write, should I have more pictures and less talk?
I'm also wondering if it's hard to read the text with two languages?
Should I go back to just writing in english?
It would really help if you let me know what you think!

Thanks for stopping by!

Comments

Popular Posts